Strona główna
Aktualności
Finansowanie
Ogłoszenia
Katalog firm
Katalog ofert
TRShop
Kontakt
Profesjonalista w opryskach polowych - Agrifac Condor
dodano: 06.10.2011



Holenderska firma Agrifac specjalizuje się w produkcji profesjonalnego sprzętu rolniczego takiego jak kombajny do zbioru ziemniaków i buraków oraz opryskiwaczy samojezdnych. Jednym z najbardziej cieszących się zainteresowaniem na Polskim rynku jest odświeżony model opryskiwacza samojezdnego Condor.

Nowy Condor jest jeszcze bardziej efektywny, ekonomiczny, ergonomiczny i ekologiczny. Zachowano mocne strony starego modelu i dołożono całkowicie nowy system elektroniczny, który daje dużo więcej możliwych zastosowań, zmieniono również komfort pracy operatora.

Jedną z podstawowych cech Condor-a jest opatentowany przez firmę Agrifac system StabiloPlus z pneumatycznym zawieszeniem osi kół, który poprzez zastosowane rozwiązania pozwala na stały rozkład masy na wszystkie koła co zmniejsza nacisk na glebę oraz minimalizuje ilość ruchów belki polowej. Płynne przemieszczanie się opryskiwacza Condor zarówno na całym polu jak i na drodze wyraźnie wyróżnia go spośród konkurencji. Zapewnia to także komfortowe prowadzenie maszyny w każdych warunkach. Środek ciężkości opryskiwacza pozostaje zawsze blisko środka maszyny i zapewnia stabilność w trakcie pracy na zboczach czy nierównych polach. Unikalną i ciekawą cecho tego rozwiązania jest również bezstopniowa i płynna regulacja rozstawu kół w trakcie jazdy, od 150 do 225 cm, z elektronicznym odczytem w kabinie, zapewnia nowemu modelowi Condor dużą elastyczność w dopasowaniu do wymagań technologicznych.

Do kolejnych patentów firmy Agrifac w tym modelu zaliczmy również system HighTechAirPlus (HTA) to kombinacja tradycyjnego oprysku oraz systemu powietrznego, który miesza w dyszach ciecz z powietrzem. Daje to idealną kombinację, która gwarantuje stałą i łatwą regulację wielkości kropli. Dzięki czemu zmniejszamy zapotrzebowanie na wodę wykorzystywaną przy oprysku nawet do 50%. Zmniejszona zostaje również wrażliwość na wiatr podczas oprysku (mniejsze znoszenie kropel), ułatwiona jest regulacja rozmiaru kropli oraz występuje brak konieczności zmiany dysz ponieważ zapychanie ich nie występuje. Wszystkie te zalety wpływają na zwiększenie powierzchni opryskiwanej w ciągu godziny oraz większy czas oprysku na zbiorniku, co oznacza większe korzyści ekonomiczne.

Agrifac zastosował również unikalne rozwiązanie nazwane EcoFlowPlus, którego zadaniem jest zapewnienie stałego przepływu cieczy dzięki czemu obieg cieczy w przewodach opryskiwacza zostaje napełniony bez konieczności wykonania wstępnego oprysku, co daje nam bezpośrednie rozpoczęcie oprysku zaraz po napełnieniu. Po zakończeniu oprysku system obiegu cieczy jest w łatwy spsoób opróżniany przez co chemikalia nie pozostają w przewodach. Dodatkową zaletą jest czyszczenie przewodów, pomp, filtrów i weży bez konieczności wykonywania oprysku.

Dużą pozytywną zmianą w nowym Condorze jest kofortowa kabina wyposażona m. in. w automatyczną klimatyzację , lodówkę, elektrycznie podgrzewane lusterka boczne, duże wygodne siedziska. Kabina posiada zwiększoną widoczność poprzez zastosowanie dużych szyb, co bardzo poprawia kontrolę podczas operowania opryskiwaczem. Dodatkowo Operator maszyny może korzystać z pojedynczego wielofunkcyjnego ekranu dotykowego z czytelnymi informacjami, które podczas zwykłej jazdy informują nas o parametrach silnika (prędkość jazdy, obroty silnika, temperatura wody i oleju, poziom paliwa w zbiorniku, data, czas, itd.) natomiast w trybie polowym wyświtlają się wszystkie informacje o wykonywanym oprysku (poziom płynu w zbiorniku głównym i zbiorniku czystej wody, ciśnienie oprysku, dawka oprysku w litrach na hektar, licznik hektarów, pozycje zaworów, rzeczywisty przepływ cieczy, automatyczne napełnianie zbiornika z włącznikiem regulacji, itd.). Do ogólnego sterowania opryskiwaczem zastosowano wygodnie umiejscowiony jostick, który pozwala na rozpoczęcie i zakończenie oprysku, korekcje równowagi belki - góra/dół, poruszanie się do przodu oraz do tyłu przy zachowaniu wyczuwalnej regulacji prędkości, regulację obrotami silnika oraz prędkością oprysku pomiędzy 0-10 i 0-25 km/godz.

Condor jest standardowo wyposażony w bardzo mocną belkę polową typu J dostępną przy szerokościach 24 do 48 metrów, z wszystkimi istotnymi szerokościami pomiędzy. Podstawą belki typu J jest wytrzymała rura, o profilu owalnym, zapewniająca wytrzymałość i stabilność belki, zabezpieczając optymalny oprysk i przedłużając jej żywotność.Na całej szerokości belki głowice dysz są chronione. Zawór bezpieczeństwa jest zintegrowany z belką polową i umieszczony na jej końcu zabezpieczając przed uderzeniami o przeszkody.

Warto dodać również, iż opryskiwacz Condor wyposażony jest w standardzie w system GPS, dzięki któremu operator maszyny może całkowicie skoncentrować się na wykonywanym oprysku. Sterowanie opryskiwaczem oraz włączanie i wyłączanie sekcji może być wykonywane za pomocą sygnału GPS.
Zaletą tego rozwiązani jest:
- Automatyczne sterowanie opryskiwaczem na właściwej szerokości oprysku.
- Automatyczne włączanie i wyłączanie dysz opryskujących na uwrociach pozwala uniknąć dublowania oprysku lub ominięcia powierzchni.
- Włączanie i wyłączanie sekcji przy opryskiwaniu granic pola.
- Opryskiwacz może być wyposażony w 32 sekcje, które pozwalają na bardzo dokładny oprysk granic pola.
- Zachowywanie wszystkich informacji z trybu polowego takich jak opryskana powierzchnia, czas, l/ha, itd.
- Dane z pola mogą być przechowywane na pamięci USB.W podsumowaniu można powiedzieć, że opryskiwacz Condor firmy Agrifac jest jednym z najnowocześniejszych profesjonalistów na rynku po przez zastosowanie w nim nowatorskich technologii oraz rozwiązań. Producent nie ukrywa, iż Condor będzie dalej udoskonalny i planuje się wprowadznie jeszcze kilku innowacyjnych udogodnień, które mają na celu zwiększenie wydajności oprysku.

Dane techniczne:
Pojemność zbiorników
Zbiornik główny3400 lub 4000 litrów
Zbiornik czystej wody450 litrów
Zbiornik paliwa240 litrów
Zbiornik oleju hydraulicznego120 litrów
Opryskiwacz
Wydatek pomp2x280l/min (Comet)
Szerokość robocza24 do 48 metrów
Max. ilość sekcji32
System obiegu cieczyEcoFlowPlus
Prędkość
Prędkość max.50 km/h
Prędkosć oprysku0-25 km/h
Wymiary
zbiornik główny3400 lub 4000 litrów
Wysokość370 cm*
Szerokość275 do 300 cm*
Długość854 do 937 cm*
Standardowy rozmiar opon300/96 x 52
Napędhydrostatyczny
Promień skrętu6,5 m
Rozstaw osi310 cm
Moc silnika147 kW (200 KM)
Zawieszeniepneumatyczne StabiloPlus
Ciężardo 9000 kg*
*- w zależności od typu belki polowej i rozmiaru opon

Komentarze


Dodaj komentarz
nick:
treść:

300


przepisz kod z obrazka:

Akceptuje Regulamin
Wyszukaj:

szukaj w:
aktualności
finansowanie
ogłoszenia
katalog firm



Login:
hasło:

Zarejestruj się

Newsletter:

Dodając swój e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie najnowszych informacji dotyczących portalu Technikarolnicza.pl



Katalog firm:
ITALIA POLONIA
Agroma S.A. w Poznaniu
P.H.U "ROLGWAR" Sp. z o.o.
Farmtrac Tractors Europe Sp. z o.o.
Centrum Techniki Rolniczej sp. z o.o.
DOM HANDLOWY HENRYKI I PAWŁA KORBANKÓW
PPHU FARMASZ
ZIP AGRO
Hydros-System Waldemar Zimiński
Raiffeisen Agro-Technika Sp z o.o.
Hydro-Masz
Euro Elektronika sp. z o.o.
Tekanmotor Sp. z o.o.
Fabryka Wyrobów Metalowych "BRAT-MET"Sp. z o.o.
SIPMA S.A.
HITMASZ Henryk Kołtonowski Sp.j.
RB projekt - Biuro projektowe
PHU Grocholewicz
Case IH Polska
PPHU ASTO
Farmer sp. z o.o.
ROLSAd Sp.J.
PPHU FARMASZ
Pro-Vega
Zakład Zaopatrzenia Usług i Produkcji sp. z o.o.
POM Farmasz
PAM-WWW.FRACKIEWICZ.EU
P.P.U.H.Remix-Oil
AgriTrucks Szendryk
ANT-Polska
Tanie Maszyny Rolnicze
EMMAROL Sp. z o.o.
MARK-ROL Marek Piniasrki
Farmexpert
Biuro Rachunkowe LMT
Technika Rolniczo-Budowlana "ROL-TECH"
ASOC "URPOL" WALERIAN KUNERT
PPHU FARMASZ
TORNUM POLSKA Sp. z o. o.
Pneumat System Sp. z o.o.
Agriaffaires.pl
Agriaffaires.pl
Strefarolnika.pl
Stanimpex
Rad Pol
FOMIR Michał Ilczyszyn
P.H.U. Monika Kędzia

Ostatnio komentowane
www.naprawa-transport.pl
Treść:
www.naprawa-transport.pl

naprawa ciągników i maszyn rolniczych,
naprawa maszyn budowlanych,
naprawa pojazdów ciężarowych, autobusów oraz dostawczych.
Transport międzynarodowy. Główne kierunki Turcja, Gruzja, Rosja.
Pomoc drogowa cała Europa, autostrada A1-A2
dodano:07.12.2017 00:47:24
[zobacz]

www.naprawa-transport.pl
Treść:
www.naprawa-transport.pl

naprawa ciągników i maszyn rolniczych,
naprawa maszyn budowlanych,
naprawa pojazdów ciężarowych, autobusów oraz dostawczych.
Transport międzynarodowy. Główne kierunki Turcja, Gruzja, Rosja.
Pomoc drogowa cała Europa, autostrada A1-A2
dodano:07.12.2017 00:48:12
[zobacz]

www.naprawa-transport.pl
Treść:
www.naprawa-transport.pl

naprawa ciągników i maszyn rolniczych,
naprawa maszyn budowlanych,
naprawa pojazdów ciężarowych, autobusów oraz dostawczych.
Transport międzynarodowy. Główne kierunki Turcja, Gruzja, Rosja.
Pomoc drogowa cała Europa, autostrada A1-A2
dodano:07.12.2017 00:49:01
[zobacz]

www.naprawa-transport.pl
Treść:
www.naprawa-transport.pl

naprawa ciągników i maszyn rolniczych,
naprawa maszyn budowlanych,
naprawa pojazdów ciężarowych, autobusów oraz dostawczych.
Transport międzynarodowy. Główne kierunki Turcja, Gruzja, Rosja.
Pomoc drogowa cała Europa, autostrada A1-A2
dodano:07.12.2017 00:49:56
[zobacz]

www.naprawa-transport.pl
Treść:
www.naprawa-transport.pl

naprawa ciągników i maszyn rolniczych,
naprawa maszyn budowlanych,
naprawa pojazdów ciężarowych, autobusów oraz dostawczych.
Transport międzynarodowy. Główne kierunki Turcja, Gruzja, Rosja.
Pomoc drogowa cała Europa, autostrada A1-A2
dodano:07.12.2017 00:51:24
[zobacz]

www.naprawa-transport.pl
Treść:
www.naprawa-transport.pl

naprawa ciągników i maszyn rolniczych,
naprawa maszyn budowlanych,
naprawa pojazdów ciężarowych, autobusów oraz dostawczych.
Transport międzynarodowy. Główne kierunki Turcja, Gruzja, Rosja.
Pomoc drogowa cała Europa, autostrada A1-A2
dodano:07.12.2017 00:52:03
[zobacz]

www.naprawa-transport.pl
Treść:
www.naprawa-transport.pl

naprawa ciągników i maszyn rolniczych,
naprawa maszyn budowlanych,
naprawa pojazdów ciężarowych, autobusów oraz dostawczych.
Transport międzynarodowy. Główne kierunki Turcja, Gruzja, Rosja.
Pomoc drogowa cała Europa, autostrada A1-A2
dodano:07.12.2017 00:53:14
[zobacz]

www.naprawa-transport.pl
Treść:
www.naprawa-transport.pl

naprawa ciągników i maszyn rolniczych,
naprawa maszyn budowlanych,
naprawa pojazdów ciężarowych, autobusów oraz dostawczych.
Transport międzynarodowy. Główne kierunki Turcja, Gruzja, Rosja.
Pomoc drogowa cała Europa, autostrada A1-A2
dodano:07.12.2017 00:53:46
[zobacz]

www.naprawa-transport.pl
Treść:
www.naprawa-transport.pl

naprawa ciągników i maszyn rolniczych,
naprawa maszyn budowlanych,
naprawa pojazdów ciężarowych, autobusów oraz dostawczych.
Transport międzynarodowy. Główne kierunki Turcja, Gruzja, Rosja.
Pomoc drogowa cała Europa, autostrada A1-A2
dodano:07.12.2017 00:55:19
[zobacz]

www.naprawa-transport.pl
Treść:
www.naprawa-transport.pl

naprawa ciągników i maszyn rolniczych,
naprawa maszyn budowlanych,
naprawa pojazdów ciężarowych, autobusów oraz dostawczych.
Transport międzynarodowy. Główne kierunki Turcja, Gruzja, Rosja.
Pomoc drogowa cała Europa, autostrada A1-A2
dodano:07.12.2017 00:56:12
[zobacz]


wydawnictwo: Miacom-Studio | mapa strony |