Strona główna
Aktualności
Finansowanie
Ogłoszenia
Katalog firm
Katalog ofert
TRShop
Kontakt
John Deere nowa linia - seria 6R, 7R i 8R
dodano: 30.06.2011


W odpowiedzi na coraz to nowsze rozwiązania konstrukcyjne oraz warunki dotyczące emisji spalin na rynku ciągników rolniczych, John Deere wypuszcza na rynek nową linię ciągników dla serii 6R, 7R i 8R. Wszystkie modele nowej linii charakteryzują się kilkoma zmianami. Jedną z nich jest dostosowanie swoich wyrobów do nowych standardów emisji spalin. Dzięki zastosowaniu silników PowerTech PVX oraz PowerTech PSX ciągniki marki John Deere spełniają normy EU Stage IIIB.

Aby spełnić powyższe normy, JD zastosował szeregowy układ sprężarek w silnikach PSX turbosprężarka ze stałą geometrią łopatek turbiny i turbosprężarki o zmiennej geometrii. Natomiast w silnikach PVX turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek turbiny. W obu rozwiązaniach wykorzystano znany już system recyrkulacji spalin EGR w połączeniu z utleniającym reaktorem katalitycznym DOC z filtrem cząstek stałych DPF.
Dzięki zastosowaniu tej technologii ciągniki nowej linii pozostały przy rozwiązaniu pojedynczego zasilania układu spalania - oleju napędowego, co ma się przyczynić do ułatwienia obsługi ciągnika. Jednakże producent nie podaje informacji dotyczących zmniejszenia spalania do konkurencyjnego systemu SCR.
Silnik występujący w serii 6R to 6 cylindrowy o pojemności 6,8 litrów PowerTech PVX o mocy od 200KM do 240KM w zależności od wybranego modelu. W serii 7R zastosowano dwa typy 6 cylindrowych silników m.in. 6,8 litrowy PowerTech PSX o mocy od 230KM do 240KM w modelach 7200R, 7215R oraz 9 litrowy PowerTech PVX o mocy od 260KM do 310KM w modelach 7230R, 7260R, 7280R. Ciągniki z serii 8R zostały wyposażone w 6 cylindrowy silnik PowerTech PSX o mocy od 295KM do 395KM dla poszczególnych modeli.

W ciągnikach zastosowano kilka rodzajów przekładni:

- Przekładnia PowerQuad. Ekonomiczna przekładnia z 20 biegami do przodu i 20 biegami
wstecznymi. Przekładnia posiada funkcję automatycznego dopasowywania biegu do prędkości jazdy (Speed matching), przy zmianie zakresu przełożeń automatycznie wybierany jest optymalny bieg. Dodatkowo, funkcja ręcznego wysprzęglania sprawia, że zmiana zakresu przełożeń jest bardziej płynna, szybsza i bardziej wygodna. Technologia SoftShift umożliwiająca łagodną zmianę biegów automatycznie reguluję przepustnicą silnika w celu ułatwienia płynnej zmiany biegów.

- Przekładnia AutoQuad. Przekładnia z 20 biegami do przodu i 20 biegami wstecznymi umożliwia uzyskanie optymalnej wydajności ciągnika podczas pracy w polu i rentowności w zastosowaniach drogowych. Przy wykorzystaniu tempomatu i technologii EcoShift można uzyskać oszczędność w zużyciu paliwa nawet do 10% przy maksymalnych prędkościach transportowych. Przycisk ręcznego wysprzęglania na dźwigni zmiany zakresu przełożeń zapewnia wysoki komfort eksploatacji i eliminuje konieczność wciskania pedału sprzęgła.

- Przekładnia AutoPowr. Ta bardzo wygodna przekładnia z pojedynczą dźwignią pozwala na płynne przełączanie biegów w zakresie prędkości od 0 do prędkości maksymalnej, absolutnie bez żadnej konieczności wysprzęglania.

- Nowozaprojektowaną przekładnię John Deere CommandQuad wyposażono w Menadżera wydajności, dzięki któremu przekładnia zębata i przepustnica silnika współpracują w celu optymalizacji zużycia paliwa i wydajności. Istnieje możliwość wyboru pomiędzy trybem w pełni automatycznym, z doborem biegu i obrotów silnika zależnie od obciążenia, oraz trybem ręcznym przeznaczonym do zastosowań wymagających większej prędkości, który obejmuje pięć zakresów oraz cztery prędkości na zakres. Oprócz wygodnego sterowania CommandArm, przekładnia posiada opcje Eco 42 i 50 kilometrów na godzinę oraz rewerser umieszczony po lewej stronie umożliwiający łatwą zmianę kierunku jazdy.

Ciągniki JD z serii 6R, 7R i 8R zostały wyposażone w nową kabinę CommandView II wyróżniającą się przestronnym wnętrzem w stosunku do starszych serii. Dodatkowo kabina posiada sterowanie z podłokietnika, zintegrowanego z dachem systemu klimatyzacji, widoczność we wszystkich kierunkach zarówno w dzień jak i w nocy z dodatkową powierzchnią szyb i oświetleniem 360 stopni, wygodne opcje foteli oraz więcej miejsca w schowkach. Ciągniki wyposażono również w nową konsola sterowania CommandArm z wbudowanym wyświetlaczem CommandCenter. Zgodny ze standardem ISOBUS 7-calowy wyświetlacz CommandCenter z menadżerem dostępu w standardzie, oferuje ekran dotykowy, opcje wideo i dostęp do kluczowych funkcji, takich jak gniazda hydrauliki sterowane przez szynę CAN i układ inteligentnego, kompleksowego sterowania urządzeniami iTEC pozwalający operatorowi na automatyzację wielu funkcji jednocześnie.

Zauważalną zmiana w nowych ciągników jest również zwiększona wydajność układu hydraulicznego dla serii 6R 114 lub 155 l/min , dla serii 7R od 121 do 222 l/min oraz dla serii 8R 227 l/min. Wydatek oleju hydraulicznego do 85 l, co zapewnia maksymalne ciśnienie 200 bar.

Nowe modele wyróżniają się kilkoma ciekawymi rozwiązaniami wytyczając nowe standardy wśród oferowanych ciągników rolniczych tej klasy, dążą one głównie do zwiększenia wydajności i lepszego komfortu pracy użytkownika.

w oparciu o dane producenta John Deere (źródło John Deere)

Komentarze


Dodaj komentarz
nick:
treść:

300


przepisz kod z obrazka:

Akceptuje Regulamin
dodger

Nie wątpie że te ciągniki są solidne no i komfortowe. Ale zastanawiam się czy oprócz normy emisji będą bardziej ekonomiczne od konkurencji.

26.07.2011 01:17:07

adimek

John Deere seri 6r,7r,8r to naprawdę super cacko

24.07.2011 14:37:16

dodger

Po przeczytaniu artykułu o SCR na łamach portalu TR http://www.technikarolnicza.pl/index.php?go=a000&id=54fc9ab447897fd01b83f409aedb2e7e, faktycznie zastanawiam się jaka będzie różnica po miedzy nowym EGR, a SCR w stosunku do spalania a nie samej emisji.

10.07.2011 16:22:25

Wyszukaj:

szukaj w:
aktualności
finansowanie
ogłoszenia
katalog firm



Login:
hasło:

Zarejestruj się

Newsletter:

Dodając swój e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie najnowszych informacji dotyczących portalu Technikarolnicza.pl



Katalog firm:
ITALIA POLONIA
Agroma S.A. w Poznaniu
P.H.U "ROLGWAR" Sp. z o.o.
Farmtrac Tractors Europe Sp. z o.o.
Centrum Techniki Rolniczej sp. z o.o.
DOM HANDLOWY HENRYKI I PAWŁA KORBANKÓW
PPHU FARMASZ
ZIP AGRO
Hydros-System Waldemar Zimiński
Raiffeisen Agro-Technika Sp z o.o.
Hydro-Masz
Euro Elektronika sp. z o.o.
Tekanmotor Sp. z o.o.
Fabryka Wyrobów Metalowych "BRAT-MET"Sp. z o.o.
SIPMA S.A.
HITMASZ Henryk Kołtonowski Sp.j.
RB projekt - Biuro projektowe
PHU Grocholewicz
Case IH Polska
PPHU ASTO
Farmer sp. z o.o.
ROLSAd Sp.J.
PPHU FARMASZ
Pro-Vega
Zakład Zaopatrzenia Usług i Produkcji sp. z o.o.
POM Farmasz
PAM-WWW.FRACKIEWICZ.EU
P.P.U.H.Remix-Oil
AgriTrucks Szendryk
ANT-Polska
Tanie Maszyny Rolnicze
EMMAROL Sp. z o.o.
MARK-ROL Marek Piniasrki
Farmexpert
Biuro Rachunkowe LMT
Technika Rolniczo-Budowlana "ROL-TECH"
ASOC "URPOL" WALERIAN KUNERT
PPHU FARMASZ
TORNUM POLSKA Sp. z o. o.
Pneumat System Sp. z o.o.
Agriaffaires.pl
Agriaffaires.pl
Strefarolnika.pl
Stanimpex
Rad Pol
FOMIR Michał Ilczyszyn

Ostatnio komentowane
Szymon
Treść:
Czy ktoś wie ile może kosztować tur do ursusa 5714 kto ma do sprzedani proszę wysłać link albo pisać na pocie szymon297@onet.pl
dodano:22.04.2015 20:07:48
[zobacz]

Stachu
Treść:
Szukam tura do traktora URSUS 5714 czy ktoś by mógł podać jakiś salon gdzie mógłbym kupić lub ma na sprzedanie
dodano:22.04.2015 20:10:45
[zobacz]

Grzegorz
Treść:
Czy jest możliwość montażu rewersu do ursusa 5714?
dodano:07.06.2015 12:52:54
[zobacz]

kłusownik
Treść:
podpisuję się pod opinią "emi", żałuję zakupu tego wynalazka...
dodano:01.08.2015 11:55:21
[zobacz]

kłusownik
Treść:
podpisuję się pod opinią "emi", żałuję zakupu tego wynalazka...
dodano:01.08.2015 13:21:25
[zobacz]

Micahł M-ce
Treść:
Śmigamy od 3 lat na 190tce, wszystko cacy :: )
dodano:11.08.2015 15:03:51
[zobacz]

pepsi
Treść:
http://allegro.pl/tur-ladowacz-czolowy-metal-fach-t229-1-t229-pronar-i5671070694.html
dodano:27.09.2015 14:46:54
[zobacz]

rüzgar
Treść:
But if someone gets his boxers in a knob more than slapstick Nazis or clueless anal Hitler autographing the Seed Register for Indiana Jones, then they just aren't going to be the right hearing for Inglourious Basterds. In deed they shouldn't be attention fun movies at all
dodano:27.11.2015 17:55:13
[zobacz]

janek
Treść:
W u5714 jest prawie 5tys.mth :)tylko 2 poważne awarie a tak to podzespoły eksploatacyjne :) na następny sezon dostanie nowe przednie buty.czy wiecie może czy jest sens montować w nim klimatyzację a ciągnik jest z 2004 roku
dodano:28.12.2015 21:13:51
[zobacz]

rolnik
Treść:
Nie polecam!!! Oszuści!!!! Kupiłem ich ciągnik 5 lat temu. Były z nim ciągle problemy- kilka razy był w serwisie w czasie gwarancji. Ostatnio pojawiła się większa awaria silnika i.... okazało się, że w moim ciągniku jest około 14-letni silnik, który pochodzi z demontażu z innego ciągnika!!!
dodano:15.06.2016 19:45:45
[zobacz]


wydawnictwo: Miacom-Studio | mapa strony |