Strona główna
Aktualności
Finansowanie
Ogłoszenia
Katalog firm
Katalog ofert
TRShop
Kontakt
Wszystko w normie
dodano: Archiwum


Przeglądając oferty oraz foldery reklamowe często spotykamy w danych technicznych silnika oznaczenia EURO III. Pewnie wielu z Państwa zastanawiało się co to oznaczenie symbolizuje, jaki ma wpływ na ciągnik i jakie są różnice między oznaczeniem EURO II. Pisząc ten artykuł, chciałbym Państwu przybliżyć co rozumiemy przez oznaczenie EURO i jaką rolę ono spełnia w ciągniku.
Na początku pozwolę sobie zacząć od wyjaśnienia pojęcia EURO.
EURO inaczej TIER jest to oznaczenie normy emisji spalin jaką posiada silnik, w naszym przypadku dotyczy ciągnika rolniczego. (TIER oznaczenie stosowane przez EPA U.S. Environmental Protection Agency co jest amerykańskim odpowiednikiem norm Unii Eurpejskiej.)
W Unii Europejskiej wszystkie pojazdy kołowe poddawane są szeregowi prób technicznych w celu zapewnienia, że przyczynią się poprzez ograniczenia zanieczyszczeń do czystszego środowiska. Próbom tym poddawane są także ciągniki rolnicze, co wymusza na producentach wprowadzanie coraz to nowszych rozwiązań w oferowanych traktorach. Przybliżmy może jednak co rozumiemy poprzez pojęcie „normę emisji spalin”.
Norma emisji spalin – wymóg stosowany przez kraje Unii Europejskiej na ograniczeniu zanieczyszczeń w spalinach pochodzących z silnika maszyny, poprzez zastosowanie szeregu unowocześnień np.

odpowiedniego układu paliwowego, turbiny, intercooler-a, kształtu i wielkości komory spalania. Zmiany dotyczyć mogą również samych tłoków jak i ich pierścieni. Wprowadzane są etapami tzw. STAGES.
Normy emisji spalin stają się coraz to bardziej rygorystyczne i ze względu na lata w rynku maszyn rolniczych przedstawiały się następująco.
Jak wcześniej wspominałem w krajach Wspólnoty europejskiej obowiązują normy, których producenci musza bezwzględnie przestrzegać. Nałożenie obowiązku spełnienia odpowiedniej normy w spalinach przyczynia się tylko do tego, aby ograniczyć szkodliwe substancje, mam tu na myśli: tlenek węgla, węglowodory, tlenki azotu, w przypadku silników wysokoprężnych cząstki stałe (sadze).
Wprowadzanie poszczególnych etapów stawia producentom wysoką poprzeczkę, co powodować będzie stałe unowocześnianie silników poprze zastosowanie np. katalizatorów, filtrów cząstek stałych DPF. Duży wpływ na redukcję szkodliwych substancji będzie miało zastosowanie BIO paliw, o których to co raz częściej słyszymy.

Komentarze


Dodaj komentarz
nick:
treść:

300


przepisz kod z obrazka:

Akceptuje Regulamin
Wyszukaj:

szukaj w:
aktualności
finansowanie
ogłoszenia
katalog firm



Login:
hasło:

Zarejestruj się

Newsletter:

Dodając swój e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie najnowszych informacji dotyczących portalu Technikarolnicza.pl



Katalog firm:
ITALIA POLONIA
Agroma S.A. w Poznaniu
P.H.U "ROLGWAR" Sp. z o.o.
Farmtrac Tractors Europe Sp. z o.o.
Centrum Techniki Rolniczej sp. z o.o.
DOM HANDLOWY HENRYKI I PAWŁA KORBANKÓW
PPHU FARMASZ
ZIP AGRO
Hydros-System Waldemar Zimiński
Raiffeisen Agro-Technika Sp z o.o.
Hydro-Masz
Euro Elektronika sp. z o.o.
Tekanmotor Sp. z o.o.
Fabryka Wyrobów Metalowych "BRAT-MET"Sp. z o.o.
SIPMA S.A.
HITMASZ Henryk Kołtonowski Sp.j.
RB projekt - Biuro projektowe
PHU Grocholewicz
Case IH Polska
PPHU ASTO
Farmer sp. z o.o.
ROLSAd Sp.J.
PPHU FARMASZ
Pro-Vega
Zakład Zaopatrzenia Usług i Produkcji sp. z o.o.
POM Farmasz
PAM-WWW.FRACKIEWICZ.EU
P.P.U.H.Remix-Oil
AgriTrucks Szendryk
ANT-Polska
Tanie Maszyny Rolnicze
EMMAROL Sp. z o.o.
MARK-ROL Marek Piniasrki
Farmexpert
Biuro Rachunkowe LMT
Technika Rolniczo-Budowlana "ROL-TECH"
ASOC "URPOL" WALERIAN KUNERT
PPHU FARMASZ
TORNUM POLSKA Sp. z o. o.
Pneumat System Sp. z o.o.
Agriaffaires.pl
Agriaffaires.pl
Strefarolnika.pl
Stanimpex
Rad Pol
FOMIR Michał Ilczyszyn

Ostatnio komentowane
Szymon
Treść:
Czy ktoś wie ile może kosztować tur do ursusa 5714 kto ma do sprzedani proszę wysłać link albo pisać na pocie szymon297@onet.pl
dodano:22.04.2015 20:07:48
[zobacz]

Stachu
Treść:
Szukam tura do traktora URSUS 5714 czy ktoś by mógł podać jakiś salon gdzie mógłbym kupić lub ma na sprzedanie
dodano:22.04.2015 20:10:45
[zobacz]

Grzegorz
Treść:
Czy jest możliwość montażu rewersu do ursusa 5714?
dodano:07.06.2015 12:52:54
[zobacz]

kłusownik
Treść:
podpisuję się pod opinią "emi", żałuję zakupu tego wynalazka...
dodano:01.08.2015 11:55:21
[zobacz]

kłusownik
Treść:
podpisuję się pod opinią "emi", żałuję zakupu tego wynalazka...
dodano:01.08.2015 13:21:25
[zobacz]

Micahł M-ce
Treść:
Śmigamy od 3 lat na 190tce, wszystko cacy :: )
dodano:11.08.2015 15:03:51
[zobacz]

pepsi
Treść:
http://allegro.pl/tur-ladowacz-czolowy-metal-fach-t229-1-t229-pronar-i5671070694.html
dodano:27.09.2015 14:46:54
[zobacz]

rüzgar
Treść:
But if someone gets his boxers in a knob more than slapstick Nazis or clueless anal Hitler autographing the Seed Register for Indiana Jones, then they just aren't going to be the right hearing for Inglourious Basterds. In deed they shouldn't be attention fun movies at all
dodano:27.11.2015 17:55:13
[zobacz]

janek
Treść:
W u5714 jest prawie 5tys.mth :)tylko 2 poważne awarie a tak to podzespoły eksploatacyjne :) na następny sezon dostanie nowe przednie buty.czy wiecie może czy jest sens montować w nim klimatyzację a ciągnik jest z 2004 roku
dodano:28.12.2015 21:13:51
[zobacz]

rolnik
Treść:
Nie polecam!!! Oszuści!!!! Kupiłem ich ciągnik 5 lat temu. Były z nim ciągle problemy- kilka razy był w serwisie w czasie gwarancji. Ostatnio pojawiła się większa awaria silnika i.... okazało się, że w moim ciągniku jest około 14-letni silnik, który pochodzi z demontażu z innego ciągnika!!!
dodano:15.06.2016 19:45:45
[zobacz]


wydawnictwo: Miacom-Studio | mapa strony |