Strona główna
Aktualności
Finansowanie
Ogłoszenia
Katalog firm
Katalog ofert
TRShop
Kontakt
LOTOS OIL – spółka zwiększa sprzedaż...na rynku opon
dodano: 21.11.2011

Rynek opon osobowych przyśpieszył. W pierwszej połowie tego roku firmy sprzedały w naszym kraju ponad 7,6 mln opon do samochodów osobowych. Tak wynika z danych europejskiego stowarzyszenia producentów opon ETRMA. Równie dobrze sprzedawały się opony do samochodów ciężarowych. Do lipca 2011 r. sprzedano ich 480 tys. – o 20 proc. więcej niż rok temu.

Rynek opon osobowych przyśpieszył. W pierwszej połowie tego roku firmy sprzedały w naszym kraju ponad 7,6 mln opon do samochodów osobowych. Tak wynika z danych europejskiego stowarzyszenia producentów opon ETRMA. Równie dobrze sprzedawały się opony do samochodów ciężarowych. Do lipca 2011 r. sprzedano ich 480 tys. – o 20 proc. więcej niż rok temu.


Polski rynek opon do samochodów osobowych jest szóstym pod względem wielkości w Europie. Czołowa trójka to: Niemcy (31,8 mln opon), Francja (18,7 mln) oraz Włochy (15,9 mln).

- To dla nas dobra informacja, która pozwala na konsekwentny rozwój jednego z ważnych segmentów produkcji – zapewnia Jacek Neska, prezes zarządu spółki LOTOS Oil. – Jesteśmy ważnym i liczącym się, nie tylko w Europie, dostawcą nowoczesnych plastyfikatorów TDAE, przeznaczonych do specjalistycznych zastosowań w przemyśle, w tym m.in. do produkcji opon – wyjaśnia prezes Neska.

Jest, o co walczyć. Prognoza, którą przedstawił koncern Continental zakłada 4-proc. wzrost rynku opon do samochodów osobowych na rynku wtórnym i 10-proc. wzrost rynku opon do pojazdów ciężarowych w Europie. Jednocześnie eksperci tej firmy przewidują, że utrzyma się tendencja, w której polski rynek rośnie dwa razy mocniej niż średnia europejska.


To z kolei może oznaczać popyt, przekraczający podaż. Tym bardziej, że zainteresowanie dostawami z Europy wyraża coraz więcej koncernów azjatyckich. - W ostatnich tygodniach, kilka niewspółpracujących dotychczas z nami, koncernów poprosiło o przedstawienie oferty na dostawy plastyfikatorów niskoaromatycznych. Najbardziej interesowały ich potencjalne wielkości, które możemy skierować na eksport w kolejnych latach. Z tego, co już wiemy temat plastyfikatorów ma być jednym z istotnych zagadnień, rozpoczynającego się za kilka dni China Rubber Process Oil Summit - wyjaśnia Maciej Kaczkowski Koordynator ds. Plastyfikatorów w LOTOS Oil.

Wprowadzone przez Parlament Europejski i obowiązujące od 1 stycznia 2010 r. przepisy wymagają stosowania w produkcji opon składników zawierających mniej szkodliwych dla zdrowia substancji. Jedną z nich są wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne WWA posiadające własności rakotwórcze. Wraz ze wzrostem wymagań rynkowych, technolodzy LOTOSU na podstawie wiedzy rynkowej wdrożyli technologię produkcji nowoczesnych, plastyfikatorów. Są to produkty klasy TDAE i RAE sprzedawane przez LOTOS Oil pod handlowymi nazwami QUANTILUS T50 i QUANTILUS 60. Z powodzeniem są one dostarczane odbiorcom europejskim i dalekowschodnim. Oba produkty spełniają wymagania unijnego rozporządzenia dot. rejestracji chemikaliów, tzw. REACH.

- Opona, jako jeden z najistotniejszych elementów wpływających na bezpieczeństwo jazdy samochodem poddawana jest rygorystycznym procedurom na wszystkich etapach wytwarzania. Dotyczy to także doboru surowców takich jak plastyfikator - opowiada Sławomir Poszelężny, szef biura rozwoju i serwisu olejowego LOTOS Oil. - Nasza spółka współpracując z odbiorcami wykonała żmudną i długotrwałą pracę związaną z zakwalifikowaniem produktu. Wysiłek ten opłacił się, a nasze plastyfikatory stosowane są w kilku europejskich fabrykach światowych producentów opon oraz kauczuku syntetycznego – podsumowuje.

Komentarze


Dodaj komentarz
nick:
treść:

300


przepisz kod z obrazka:

Akceptuje Regulamin
Wyszukaj:

szukaj w:
aktualności
finansowanie
ogłoszenia
katalog firm



Login:
hasło:

Zarejestruj się

Newsletter:

Dodając swój e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie najnowszych informacji dotyczących portalu Technikarolnicza.pl



Katalog firm:
ITALIA POLONIA
Agroma S.A. w Poznaniu
P.H.U "ROLGWAR" Sp. z o.o.
Farmtrac Tractors Europe Sp. z o.o.
Centrum Techniki Rolniczej sp. z o.o.
DOM HANDLOWY HENRYKI I PAWŁA KORBANKÓW
PPHU FARMASZ
ZIP AGRO
Hydros-System Waldemar Zimiński
Raiffeisen Agro-Technika Sp z o.o.
Hydro-Masz
Euro Elektronika sp. z o.o.
Tekanmotor Sp. z o.o.
Fabryka Wyrobów Metalowych "BRAT-MET"Sp. z o.o.
SIPMA S.A.
HITMASZ Henryk Kołtonowski Sp.j.
RB projekt - Biuro projektowe
PHU Grocholewicz
Case IH Polska
PPHU ASTO
Farmer sp. z o.o.
ROLSAd Sp.J.
PPHU FARMASZ
Pro-Vega
Zakład Zaopatrzenia Usług i Produkcji sp. z o.o.
POM Farmasz
PAM-WWW.FRACKIEWICZ.EU
P.P.U.H.Remix-Oil
AgriTrucks Szendryk
ANT-Polska
Tanie Maszyny Rolnicze
EMMAROL Sp. z o.o.
MARK-ROL Marek Piniasrki
Farmexpert
Biuro Rachunkowe LMT
Technika Rolniczo-Budowlana "ROL-TECH"
ASOC "URPOL" WALERIAN KUNERT
PPHU FARMASZ
TORNUM POLSKA Sp. z o. o.
Pneumat System Sp. z o.o.
Agriaffaires.pl
Agriaffaires.pl
Strefarolnika.pl
Stanimpex
Rad Pol
FOMIR Michał Ilczyszyn

Ostatnio komentowane
Szymon
Treść:
Czy ktoś wie ile może kosztować tur do ursusa 5714 kto ma do sprzedani proszę wysłać link albo pisać na pocie szymon297@onet.pl
dodano:22.04.2015 20:07:48
[zobacz]

Stachu
Treść:
Szukam tura do traktora URSUS 5714 czy ktoś by mógł podać jakiś salon gdzie mógłbym kupić lub ma na sprzedanie
dodano:22.04.2015 20:10:45
[zobacz]

Grzegorz
Treść:
Czy jest możliwość montażu rewersu do ursusa 5714?
dodano:07.06.2015 12:52:54
[zobacz]

kłusownik
Treść:
podpisuję się pod opinią "emi", żałuję zakupu tego wynalazka...
dodano:01.08.2015 11:55:21
[zobacz]

kłusownik
Treść:
podpisuję się pod opinią "emi", żałuję zakupu tego wynalazka...
dodano:01.08.2015 13:21:25
[zobacz]

Micahł M-ce
Treść:
Śmigamy od 3 lat na 190tce, wszystko cacy :: )
dodano:11.08.2015 15:03:51
[zobacz]

pepsi
Treść:
http://allegro.pl/tur-ladowacz-czolowy-metal-fach-t229-1-t229-pronar-i5671070694.html
dodano:27.09.2015 14:46:54
[zobacz]

rüzgar
Treść:
But if someone gets his boxers in a knob more than slapstick Nazis or clueless anal Hitler autographing the Seed Register for Indiana Jones, then they just aren't going to be the right hearing for Inglourious Basterds. In deed they shouldn't be attention fun movies at all
dodano:27.11.2015 17:55:13
[zobacz]

janek
Treść:
W u5714 jest prawie 5tys.mth :)tylko 2 poważne awarie a tak to podzespoły eksploatacyjne :) na następny sezon dostanie nowe przednie buty.czy wiecie może czy jest sens montować w nim klimatyzację a ciągnik jest z 2004 roku
dodano:28.12.2015 21:13:51
[zobacz]

rolnik
Treść:
Nie polecam!!! Oszuści!!!! Kupiłem ich ciągnik 5 lat temu. Były z nim ciągle problemy- kilka razy był w serwisie w czasie gwarancji. Ostatnio pojawiła się większa awaria silnika i.... okazało się, że w moim ciągniku jest około 14-letni silnik, który pochodzi z demontażu z innego ciągnika!!!
dodano:15.06.2016 19:45:45
[zobacz]


wydawnictwo: Miacom-Studio | mapa strony |